Tuesday 24 October 2017

Ulasan Kelas ebook

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah, dapat juga saya sertai kursus penulisan ebook dengan Cikgu Masayu. Seingat saya sudah dua kali saya bertanyakan mengenai kelas ini, tapi kali ketiga ini barulah impian dapat direalisasikan, terus saja Kak Mas serapkan dalam grup. Dengan masa yang agak suntuk, dalam 3 hari saja untuk menganalisa tajuk yang sesuai kerana 1 Oktober sudah mahu bermula. Alhamdulillah saya memilih Panduan Asas Umrah sebagai tajuk ebook pertama saya. Memandangkan banyak juga pengalaman yang ingin saya kongsikan semasa menunaikan umrah pada akhir Disember 2015 yang lalu. Walaupun hampir 2 tahun, namun saat-saat manis itu masih terpahat di fikiran dan sentiasa tersemat di hati.

Mengenali Kak Mas dari grup ABDR, dengan pengalaman Kak Mas dan juga dalam kesibukan menguruskan keluarga, dengan anak yang ramai dan masih kecil dan juga kelas-kelas online, Kak Mas tanpa mengenal penat lelah masih boleh memberikan komitmen yang tinggi membuatkan Kak Mas sebagai sumber inspirasi saya. Saya pun tertanya-tanya, bagaimanakah Kak Mas menguruskan masanya dengan efektif dan efisien sekali. Kita semua perlu belajar rahsia dari Kak Mas ini.

Berbagai dugaan dan cabaran juga dalam menulis ebook ini, dengan tugasan pejabat yang memerlukan komitmen di akhir tahun ini membuatkan kerja-kerja menulis menjadi sedikit perlahan. Ditambah pula dengan program cuti sekolah. Mungkin saya antara pelajar yang agak lambat dengan tugasan yang diberikan tetapi dengan panduan dari Kak Mas membuatkan bab demi bab dapat saya siapkan. 

Semoga saya dan rakan-rakan lain dapat sampai ke garisan penamat dengan jayanya, Insya Allah.

Salam sayang,

-Azrin-

No comments:

Post a Comment